Welkom in de campionette
Een Renault master uit 2006 zelf omgebouwd tot rijdende slaapplek.
De rode draad door dit project is slapen en fietsen binnenin te kunnen vervoeren. DIt om fietsen op een veilige en geruste manier te kunnen achterlaten als er op weekendjes/vakanties ook andere activiteiten zijn: bezoekjes aan een stad, hike in de bergen, restaurantbezoek, ... en zo zijn de fietsen ook beschermd tegen de natuurelementen.
Aangezien deze aanpak veel plaats in beslag neemt is mijn camper misschien niet de meest luxueuze of de meest ruime in het aanbod maar vrij uniek in zijn soort.
Voor ons (ik en mijn vrouw) is alles aanwezig om toch redelijk comfortabel er op uit te kunnen trekken. Al is dit relatief uiteraard, Iedereen heeft zijn eigen standaarden.
Een korte omschrijving:
In de laadruimte is een bed(hoogslaper)geïnstalleerd van 1,40mx2m. Hierin kan met 2 geslapen worden. op een volwaardige matras (geen dunne matjes of geplooide matrassen)
Onder het bed is een fietsgarage voor 2 koersfietsen. Deze is gemonteerd in een schuif die uitrekbaar is om makkelijk fietsen in een uit te kunnen laden (zie foto's). Fietsen worden ook in zijn geheel vervoerd. Geen gedoe met wielen uithalen, zadels laten zakken, ....
Verder: 4 diepe lades waarin kleren, gereedschap, kookvuur, gasbus, ... kunnen opgeslagen worden. De onderste schuif in het middengedeelte heeft plaats voor een klein chemisch toilet, jerrycan voor water en nog wat extra ruimte voor allerhande.
het achterste gedeelte heeft onderaan nog een grotere ruimte om bvb een kleine bbq, en allerlei gerief in op te bergen.
3 schabben met mandjes om nog klein gerief in op te bergen.
Wat geven we mee:
kookvuur: campingaz xcellence 400S (2 pits) met bijhorende gasfles
2x plooibare comfortabele kampeerstoelen
2x 3 pikkels om op te zitten
Keukenmeubel
Opplooibare eettafel voor 2 personen
2 kleine afvalbakjes
10l jerrycan voor water met kraantje
Kleine bbq
Snoer met CEE stekker om aan de netstroom te hangen
Uittrekbare ladder
koelkast 38l dometic coolfun CK 40D hybrid (koel en vriesfunctie). werkt op 12v en 220v.
2x100Ah batterij met omvormer naar 12v om elektronische apparaten op te laden.
Bikeswing: Mechanisme om het fietsenrek te kunnen wegdraaien zodat achterdeuren open kunnen.
Borden, bestek, kookgerief, Bekers, tassen, ...
Dakkoffer (Thule Ocean 700)
Optioneel:
Extra 20l jerrycan voor water
Fietsenrek Thule Euroclassic 929(trekhaak) voor 3 extra fietsen
Porta Potti 145 (chemisch toilet)
Eigen kampeermateriaal kan uiteraard meegenomen worden.
Korte omschrijving wagen zelf:
Een renault master II L2H2 uit het jaar 2006. Heeft de nodige km's op de teller maar motor is in uitstekende staat. Gaat elk jaar de garage binnen voor nazicht en onderhoud. De wagen heeft dakdragers om bvb ook kajakken of andere grote spullen te vervoeren. Er is een trekhaak aanwezig om een fietsenrek op te zetten ( mtb, gewone fiets, ...), functionerende airco in de stuurcabine, garmin gps, bluetooth (kan , .... . Heeft gebruikssporen. Het is gewoon al een oudere wagen die de tand des tijds overleefd. Het act gsm's tegelijk verbinden) actuele verbruik ligt voor de euro 3 motor op 8-9L/100km (tegen 100km/u). De tank bevat 100l diesel. Geldig groen umweltvignette voor Duitsland aanwezig.
Aanwezige elektronica:
2x100 AH batterijen (Victron) + omvormer (Victron). Volledige opgeladen batterijen kunnen tot 2 dagen mee zonder aan de netstroom te hangen. De batterijen worden ook opgeladen tijdens het rijden. De status en verbruik is op te volgen via een app of op het aanwezige display.
Omvormer levert max 500W. Optioneel is er ook een mobiel 200W (bluetti) zonnepaneel op aan te sluiten.
DIY: Do it yourself. Deze bus is zelf opgebouwd. Het is niet professioneel, er is altijd iets te veranderen en te upgraden. Dus verwacht geen afgelikte camper. Maar iets dat leeft.
Dient ook regelmatig als camper op festivals
Tot snel
Jan, Veronique en de Campionette